Obowiązek rejestracji danych osobowych spoczywa na każdym, kto przetwarza jakiekolwiek informacje mogące pomóc w identyfikacji konkretnej osoby m.in.
- imię i nazwisko,
- wizerunek (zdjęcie),
- adres zamieszkania,
- dane ewidencyjne (np. PESEL i NIP),
- informacje, które w połączeniu z innymi danymi pozwalają na identyfikację konkretnej osoby (np. adres e-mail, czy numer IP urządzenia podłączonego do Sieci).
W praktyce dotyczy to:
– właściwie każdej działalności związanej z internetem
– działalności w których prowadzone są zapisy (spa, hotele, salony kosmetyczne, itp.)
– dokumentacja elektroniczna i papierowa
Polityka bezpieczeństwa
W związku z rejestracją danych konieczne jest również wprowadzenie polityki bezpieczeństwa.
Jest to zbiór zasad i procedur obowiązujących w danej instytucji / firmie pod kątem danych wrażliwych.
Ten dokument również dla Państwa przygotujemy. Oczywiście uwzględniając specyfikę przedsiębiorstwa, zbioru i sposobu przechowywania oraz przetwarzania.